Wprowadzenie stałego rytmu zajęć do wychowania dziecka, daje mu poczucie pewności i bezpieczeństwa.
7:00
ZAJĘCIA
- schodzenie się dzieci,
- stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających dziecięcym
zainteresowaniom,
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- prace porządkowe w sali,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów
poznawczych,
- ćwiczenia poranne.
- stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających dziecięcym
zainteresowaniom,
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- prace porządkowe w sali,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów
poznawczych,
- ćwiczenia poranne.
9:00
ZAJĘCIA
- przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków
higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe.
higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe.
9:15
ZAJĘCIA
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania
posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
9:45
ZAJĘCIA
Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne prowadzone w/g planów miesięcznych
opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup, zgodnie z podstawą
programową i realizowanym programem wychowania przedszkolnego.
opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup, zgodnie z podstawą
programową i realizowanym programem wychowania przedszkolnego.
10:45
ZAJĘCIA
Przygotowanie do II śniadania:
- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania
posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania
posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole.
11:15
ZAJĘCIA
Przygotowania do wyjścia do ogrodu:
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i
wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności.
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i
wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności.
11:30
ZAJĘCIA
- zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery,
- wycieczki,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej
aktywności dziecka i wspierające integrację.
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery,
- wycieczki,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej
aktywności dziecka i wspierające integrację.
12:30
ZAJĘCIA
Powrót z ogrodu, czynności samoobsługowe w szatni.
12:45
ZAJĘCIA
Przygotowanie dzieci do obiadu:
- wdrażanie do czynności samoobsługowych,
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.
13:00
Obiad
-praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
13:30
ZAJĘCIA
- odpoczynek poobiedni (dzieci młodsze),
- słuchanie bajek relaksacyjnych,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.
- aktywna praca z materiałem Montessori, zgodnie z programem „Odkryjmy
Montessori raz jeszcze”.
- słuchanie bajek relaksacyjnych,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.
- aktywna praca z materiałem Montessori, zgodnie z programem „Odkryjmy
Montessori raz jeszcze”.
14:15
ZAJĘCIA
Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulującym, kompensacyjnym, wychowawczym,
- zajęcia specjalistyczne,
- zajęcia dodatkowe,
- zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe,
- podwieczorek ok. 15.00.
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulującym, kompensacyjnym, wychowawczym,
- zajęcia specjalistyczne,
- zajęcia dodatkowe,
- zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe,
- podwieczorek ok. 15.00.
17:00
ZAJĘCIA
Koniec dnia – odbiór dziecka.